ADAS – radar és kamera kalibrálás
Milyen rendszereket kell karbantartani?
A modern autókban egyre gyakrabban megjelenik az adaptív sebességtartó automatika (ACC), a holttér-felderítés (BSD), a parkolási segítség, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS), a keréknyomás-figyelő rendszer (TPMS), az álmosságmonitor, az éjjellátó, a vezetőt figyelő rendszer, az ütközésre való figyelmeztetés és az információk szélvédőre vetítése. Az ADAS több szinten nyújt támogatást, olyan információkat szolgáltatva a vezetőnek, amelyek révén az adott helyzettől függően képes lesz változtatni a vezetéssel kapcsolatos döntésein. Így például a járókelőket figyelő alrendszer figyelmezteti a vezetőt, ha valaki váratlanul az úttestre lép. A veszélyes helyzetekben nyújtott segítség egészen odáig terjedhet, hogy a baleset vagy ütközés elkerülése érdekében a rendszer teljesen magától cselekszik, vagy felülbírálja a vezető akaratát.
Az autóbalesetek több mint 90 százalékát a vezetők figyelmetlensége okozza, amin nagyban lehet segíteni, ha az autókban olyan rendszerek vannak, amelyek időben figyelmeztetik a sofőröket.

Brain Bee ADAS Rendszer Karbantartó
A funkciók működéséhez jó néhány elektronikai eszközt használ az ADAS-rendszer. A leggyakoribb érzékelők a kamerák, valamint az ultrahangos, a radar- és a lézeralapú távérzékelők (Lidar). Ezek többnyire az autó első és hátsó lökhárítójában, valamint az oldalsó tükrökben találhatók.
A szenzoroktól, kameráktól kapott adatokat az autóban lévő intelligens szoftver dolgozza fel, majd adott esetben aktiválja a hardvert. Az algoritmus alapú gépi tanulás és a mesterséges intelligencia fejlődése azt is eredményezi, hogy ezek a rendszerek egyre inkább saját maguk „döntik el”, mit tesznek az adott szituációban. Ezért az ADAS az önvezető autók fejlesztésében is kiemelt szerepet játszik.